Cosul de cumparaturi este gol!

CAUTA PRODUSE

ABONEAZA-TE LA NEWSLETTER

O scurta istorie a camasii – partea a 2 a

Posted on

La sfarsitul secolului 19, talia a devenit focusul tinutei feminine si, in consecinta, camasile au inceput sa-si gaseasca locul in garderoba doamnelor.

De obicei erau purtate in combinatie cu fuste care puneau in evidenta talia si jachete scurte, cu gulere si detalii impresionante. Primele camasi aveau gulere pe gat, erau stranse pe talie, aveau atasate diverse volane sau alte accesorii pe piept iar nasturii erau plasati in spate.

La fel cum camasa alba pentru barbati a devenit la inceputul secolului 20 un simbol estetic al unui nou stil de viata, la femei ea a devenit uniforma celor care lucrau de la 9 la 5. Pentru ca, in aceeasi perioada cu popularizarea camasii, femeile au inceput sa lucreze in fabrici si in birouri ca secretare.

Surprinzator, un alt motiv pentru care camasile au devenit atat de populare este pentru ca femeile au inceput sa…mearga pe bicicleta si sa practice diverse sporturi. Ciclismul era atat de popular la sfarsitul secolului 19 si inceputul secolului 20 incat era practicat de multe femei. Si ele aveau nevoie de haine mai comode, care sa le confere o relativa libertate de miscare (desi acum nu pare deloc usor sa pedalezi in costumatia “sport” a epocii).

Nevoia de libertate de miscare a determinat evolutia continua (si popularitatea constanta) a camasilor. Coco Chanel a vazut potentialul care exista in aceasta nevoie. Astfel primul sau magazin deschis in oraselul Deaville vindea haine pentru sport si “recreere” – lejere, din materiale moi si usor de intretinut.

Incet incet, odata cu revolutia inceputa de Coco Chanel, care a transformat total felul in care se imbracau femeile, camasile au devenit mai simple si au imprumutat elemente din silueta masculina. Talia a coborat odata cu renuntarea la corsete si de aici, au aparut sute de variatii.

Alaturi de rochia neagra, blugii Levi’s 501, trench-ul Burberry, costumul cu jacheta si pantaloni al lui YSL, fusta “creion” Dior, fusta mini a lui Mary Quant, camasa alba este un incontestabil simbol al modei, modest si nerevendicat de nici un designer (desi Carolina Herrera este numele cel mai strans legat de camasa alba) dar care apare an de an in toate colectiile.